本チームの既往業績

研究代表者(奥村)

1)吉田,奥村 (2021) 費用負担スキームを考慮した都市間旅客交通ネットワークの最適構造,土木学会論文集 D3,76(5):I_977-I_986. 
2) M.Okumura, M.Hoso, H.Tirtom (2019) Multimodal Intercity Network Manageable on the Collected Fare – Optimization Model Approach -, Proc of the EASTS, Vol.12.
3) 細,奥村 (2018) 最適な都市間ネットワーク形状を分析するための需要内生型モデル, 土木学会論文集D3,74(5): I_779-I_786. 
4) H.Tirtom, M.Okumura, H.Yamaguchi, R.Das (2015) Network Fortification Model for Intercity Passenger Transportation, Journal of the EASTS, 11:75-89. 
5) H.Yamaguchi, M.Okumura (2014) Time Value Distribution and Multi-modal Intercity Travel Network Shape: Theoretical Analysis for the Typical Setting, Procedia – Social and Behavioral Sciences, 138:602-611. 
6) Tirtom,山口,奥村,金 (2014) 低炭素化政策が都市間旅客交通ネットワークの構造に与える影響,土木学会論文集 D3,70(5):I_819-I_828. 

研究分担者(研究分担内容)

大井(バス供給・経済性能)

7)大井(2020) 地域公共交通の「これまで」と「これから」,九州経済調査月報, 74, 905:4-9. 
8) 大井 (2017) 地方公共交通における鉄道の役割と持続可能性について: 国鉄改革 30 年後の鉄道の現状と将来, 運輸と経済, 77(3):67-74. 

金子 (鉄道供給・社会的性能)

9)吉岡,金子,中川 (2019) 経済センサスを用いた交通アクセシビリティと産業集積及び生産性に関する分析,鉄道工学シンポジウム論文集,23:229-236. 
10) Y.Kaneko, T.Nakagawa, V.Phun, H,Kato (2019) Impacts of urban rail investment on regional economies: Evidences from Tokyo using spatial difference-in-differences analysis, Journal of the Transportation Research Board, 2673/ 10:129-140. 
11)吉岡,金子 (2018) 交通ビッグデータとWeb調査に基づく熊本地震発生時の地域間移動特性の分析,土木学会論文集F6,74:I_165-173. 

花岡 (航空供給・環境的性能)

12) F.Xu, S.Hanaoka (2021) Effects of airport terminal competition: A vertical structure approach, Transportation Research Part E: 145:102172. 
13) F.Xu, S.Hanaoka, M.Onishi (2019) Multi-airport privatization in a Japanese region with trip-chain formation, Journal of Air Transport Management, 80, 101690. 
14) S.Choi, S.Hanaoka (2017) Estimating the mean waiting time in airports through cooperative disaster response operations, Journal of Air Transport Management,65:11-17. 

塚井 (長期的需要・経済評価)

15)辰巳,塚井(2020) トピックモデルを用いた訪日外国人周遊分析, 運輸政策研究, TPSR_23R_04, 
16)杉原,塚井 (2020) 統計的因果探索による社会基盤整備のストック効果の検証, 土木学会論文集D3,75(6): I_583-I_589. 
17) X.D.Canh, M.Tsukai (2017) Exploring Potential Use of Mobile Phone Data Resource to Analyze Inter-regional Travel Patterns in Japan, Lecture Notes in Computer Science,10387,314−325. 

神谷 (災害時需要・社会評価)

18)今井,神谷,他4名 (2020) 汎用的な深層学習器を用いた交通量調査手法に関する基礎的研究,土木学会論文集F3,75(2):I_150-159, 2020. 

山口 (需要変動統計・環境評価)

19) 原田,山口,寒河江 (2021) スパース非負値行列因子分解を用いたCOVID-19流行期の県間旅行行動の変容分析,土木学会論文集 D3, 77(2):160-173, 2021, 
20) H. Yamaguchi, S.Nakayama (2020) Detection of base travel groups with different sensitivities to new high-speed rail services: Non-negative tensor decomposition approach, Transport policy, 97:37-46. 
21) H.Yamaguchi, M.Okumura (2015) Frequency Distribution of Leisure Travel by the Japanese: The Past and Future, Journal of the EASTS,11:566-579. 

林 (数理計画モデル・計算法)

22) Hayashi, Okuno, Ito (2016) Simplex type algorithm for second-order cone programs via semi-infinite programming reformulation, Optimization Methods and Software, 31:1272-1297, 2016. 
23) Okuno, Yasuda, Hayashi (2015) Sl1QP based algorithm with trust region technique for solving nonlinear second-order cone programming problems, Interdisciplinary Information Sciences,21:97-107,2015.